Sunday, January 20, 2008


اولا : عوده وغنيه حلوه وتصفيق حاد

بالأحضان بالأحضان بالأحضان (موسيقي )بالاحضان يابلدنا ياحلوه بالاحضان

ثانيا : بعد اذن مهبوله سأخوض حبتين في السياسه التي لم احبذ ان اكتب بها ولكن حكمت الظروف لقياس درجه حراره الشمس

خليكوا معايه

الحمد لله بعد ان وصلت بالسلامه من بلاد الفرنجه وبعد ان سمحوا لي بالمغادره وبعد عذاب في الدخول وعذاب اكثر في الخروج وبعد التفكير عميق في قرار الرحيل نعم الرحيل

هل تعلم صديقي ما هوه اصعب قرار؟؟

هوه ان تأخذه بسرعه قبل ان تفكر هل القرار هذا صحيح ام غير صحيح ؟؟؟

هل توقعت يوما صديقي المهبول انك تصبح مليونير وتتجوز ست الستات وتضرب علاء الدين علي عينه وتخطف منه حبيبه قلبه والفانوس بتاعه و ميقدرش ينفسك أكيد برضه فكرت انك تركب السجاده السحريه بس تصدق دي بطيئه لا خلينا ندخل عالم هاري بوتر ونركب احسن المقشه اللي بتسبق الريح والا تيجي اقولك حاجه في ودنك خلي البساط احمدي وقول علي اللي في نفسك أكيد فكرت انك تحكم وتكون سلطان لا ومش اي سلطان تبقي مثلا زي حكامنا العرب

تؤتؤتؤتؤتؤتؤتؤتؤتؤتؤتؤتؤتؤ

عيب يا مهبول انت وهوه انك تقول حكام مين ياعم دول لابسين طرح وبيرقصوا علي جثث المسلمين بس برده متنكرش انهم قدروا يغيروا انفسهم ؟؟؟كل واحد كافح لغايه لما وصل للحكم اما قتل اللي قبله او سرقه او نافق او .....او .....وغير كده وكده مأمنين لعياله مكانتهم يعني بنوك سويسرا دي تبعهم وامريكا تفلس لو سحبوا رصيدهم اللي في البنوك هناك

خليك مصحصح كده ياولد الغالي(صعيدي) وركز معاانا في البلوج
اه هتقولوا أكيد ليه انا داخل في السياسه بصراحه لاقيت ان المدونه مهجوره ومهبوله مفروسه قولت يلا بقي خلينا نروح وراء الشمس وبعدين انا عندي حب استطلاع وكل ما تكلم واحد وتزعق معاه يقولك ده انا هاوديك وراء الشمس نصيحه من اخوك لما تروح هناك اوعي تنساني ابقي خدني رحله معاك وانا كمان هاعمل حسابي في صباعين مرهم للحروق وكريم شمس عشان نقعد براحتنا ومحدش يضايقنا
بس أكيد هتقول ياعم الكلام ده قديم وعارفينه من زمان وايه الجديد يعني لا الجديد بقي انا لاقيت الحل في بلاد الفرنج

(تحت كوبري القبه كده للي عايز يعرف المكان )

الحل بقي يبقي ازاي انك تعمل عمل ؟؟؟؟ اعمل ايه ياخويهايون اعمل عمل سحر يعني شعوذه وانت الصادق خليك مدقدق كده وركز كمان
انت تجيب سحليه عاميه ونمله يتيمه وقرطاس لب مش متقشر ولكنه فاضي من جوه وميه حمراء من غير لون احمر وبردقوش وبخور يمني بحت وتولع فيهم وشمهورش العرب هيختفي والحكام هتعقل وهتبطل رقص لا وممكن بقي يأثر عليهم جامد ويسيبوا الحكم ويطلعلك زي القضي عمك شعبولا ابن القله ويقولك
عشان تبقي عارف انا ممكن اعمل ايه انا اللي يبعني ابيعه مبكيش في يوم عليه

وايهههههههههههههههههه

اخوكم --مهبول بعد الدروشه وانتظروني قريبا مع هوه

20 comments:

محمد مارو said...

السلام عليكم
انا اول مره اجى مدونتك
و شدنى اسمها اوى
مهبول و مهبوله
بجد لذيذ
و ع فكره انا زعلان منك لانك وصفت ازاى اكون حاكم عربى انا عاوز اكونمكان بوش مفيش عندك واحد يعملى عمل

Desert cat said...

يعنى انا لسه شايفع عدد الردود لاقيتها زيرو افتح الكومنت الاقى مارو طيب انا اعمل فيك ايه دلوقتى
اجيب لك الحاج بوش مثلا ولا ابعتك المرة اللى جاية مع مهبول بلاد الفرنجة
ولا اصوت والم عليكم الحكام العرب
يلا المهم
حمد الله على سلامتك يا مهبول يا خويا
نورت البلوج سبوت

مهبول ومهبوله said...

محمد مارو
يارب متكونش اخر مره وعشان تبقي بوش الحل بسيط
روح اقتلك كام مليون واحتل كام بلد وجيب سيف وارقص هتبقي بوش
انا في الخدمه

مهبول ومهبوله said...

Desert cat
الله يسلمك يااختي
والبلوج منور بيكي
وبعدين خلي بالك البلوج ده متعفرت

truelove said...

تصدق اول زيارة لياهنا بس شكلي هكون حد متلقح علطول عنكم المهم يعني انا برضه مش بحب اتكلم في البتاع ده علشان احافظ على دماغي شويا يالا فوتكم في عافية

مهبول ومهبوله said...

truelove
يارب متكونش اخر زياره
يلا وانتي من اهل العافيه يااختي

walaa said...

ههههههههه
مدونتك دمها خفيف قوى
هو الحكام العرب خلت الشعوب تدروش ولا ايه يا مهبول بس انا عندى فكره بعد اذنك احنا بدل ما نجيب بخور ونعمله عمل نستلف قنبله ذريه من ايران ننفسه بيها
اصل ده قاعد على قلبنا شكله كده من المخلدين ههههه
تحياتى لك ولاء

فرنسا هانم said...

دى اول زياره
انا قلت اشوف المهابيل دول بيتكلموا عن ايه ؟
وايه اللى هبلهم ؟
يظهر انى هاجى هنا كتير
مدونه متميزه

مهبول ومهبوله said...

walaa
ياسلام علي الاعمال الذريه دي
كلام في الصميم حقيقي
تحياتي

مهبول ومهبوله said...

فرنسا هانم
الله الله انا مصدقتش عنيا لما شوفت تعليق فرنسا هانم عندنا
احنا وصلنا للعالميه
تحياتي

Crazy Nemo said...

حمدج لله على السلامه يا مهبول بلاد الفرنجه دى اسبانيا ولا تونس معرفش ما علينا؟
المهم يلا بقى عايزبين مواضيييييييييع كتيييييييير اوى:))
سلملى على مهبوله:)

ronnata said...

حمد لله على سلامتك يا مهبول
عودة احمد
اخيرا هتعود لينا مواضيعكوا الشيقة
نورت النت
و شكرا على الددربكة الى اتعملت من الموضوع

القلم السكندري said...

حمد لله علي السلامة يا سيدي

إيه الغيبة الطويلة دي

بس بخصوص موضوع البخور واللب والكلام اللي قلت عليه ده

والله لما تعمل ايه

ده أنت لو جبت لهم جن أزرق معتقدش هينفع معاهم برده

يمكن التفاؤل عندي زيادة حبتين؟؟ بس ده الواقع بقي هتعمل ايه

تحياتي

د/اجدع بنوته said...

عوداااا احمدددد

طبعااااا يامهبول

وايه ياعم الكلام الكبير ده

هتضيع مهبوله ف الرجلين بسببك

هههههههههههههه

Unknown said...

اول مره ومش اخر مره
الواحد زهق من المهابيل اللي في الشارع
وعاوز يغير بمهابيل متكمبررتيين

د. إيمان مكاوي said...

مدونه لذيذه وفكرتها جميله بالتوفيق

ابو العربى said...

ياعم بلاش
سياسه ولو حضرت عفاريت الدنيا كلها مش هتقدر علي الى بالى بالك
تحياتى
ابوالعربى

عروس البحر said...

حمدلله علي السلامة
المدونة لذيذة اوي
تحياتي

مـجـنـووون said...

لو في عمل يقدر يخلصنا من البشريه دي إلي خنقين الناس ومخلين عشتهم طينه ، كنت تلاقي شعب مصر كله شغالين في الموضوع ده
وبعدين الناس دول مش بينفع معاهم الأعمال ـ الناس دي هم إلي بيعملوا الأعمال
ومتنحليش كده يا عبد الهادي
تقبل مروري
مجنووون

صابر وراضى said...

وعليكم السلااااااام
خلى بالك يا مهبول
الحيطان ليها ودان"اقصد البلوج"ولو مش خايف على نفسك خاف على ام العيال